زمان انتشار : 5 ماه پیش
قیمت متری 22 میلیون تومان

خرید زمین شهرکی در چالوس

ارزشمند بودن زمینهای شهرکی دلایل زیادی را می‌طلبد که می‌توان به داخل بافت بودن زمین و همچنین داشتن سند معتبر ثبتی را دو دلیل ارزشمند در این خصوص برشمرد اما امروز می‌خواهیم بسیار دقیق و موشکافانه به بررسی خرید زمین در چالوس و البته زمین‌های شهرکی را در چالوس مورد بررسی قرار دهیم و زوایای مختلف آن را با همدیگر بررسی نموده و تجزیه تحلیل نماییم.

خرید زمین شهرکی در چالوس

قیمت زمین شهرکی در چالوس

زمین‌های شهرکی در چالوس بیشتر در روستاهای شهر چالوس وجود دارد هرچه مناطق برندتری را برای انتخاب شهرک در نظر بگیریم مطمئن باشید قیمت زمین‌ها و یا ویلاهای شهرکی نیز گران‌تر است.

وقتی یک منطقه برند را انتخاب می‌کنید خواه ناخواه زمین‌های آن منطقه ارزش بالایی دارند پس سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند در مناطقی شهرک سازی نمایند که اولاً استقبال جهت خرید زمین در آنجا بیشتر باشد دوماً شهرک‌هایی را انتخاب می‌کنند که ویلاهای لوکس‌تری در آن وجود داشته باشد.

وقتی شما یک شهرک را برای خرید زمین انتخاب می‌کنید اگر در آن ویلاهای لوکسی وجود داشته باشد آینده شهرک از الان مشخص است.

اما اگه یک شهرک در حال تاسیس را می‌خواهید در آن اقدام به خرید زمین نمایید باید از مالک شهرک اطلاعات بیشتری کسب کنید و چشم انداز حداقل ۵ ساله آن را به صورت کامل بررسی کنید.

در هر صورت اگر قصد خرید زمین در شمال را دارید و چالوس را که متصل به آزادراه تهران شمال است انتخاب نمودید پس این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید که مختص شما می‌باشد.

قیمت زمین شهرکی داخل بافت چالوس

ببینید معمولاً شهرک سازی‌ها در زمین‌هایی اتفاق می‌افتد که داخل بافت هستند یعنی اگر شما ۱۰۰ شهرک را در چالوس زیر نظر بگیرید بعید می‌دانم کمتر از ۵ یا ۶ شهرک را پیدا کنید که بیرون بافت یا خارج از بافت باشد.

اما اگر شهرک به چشم شما خورد که خارج از بافت بود این شهرک معمولاً برای اینکه داخل بافت بیاید دو دوره طرح هادی را راحت خواهد گذراند.

شاید بپرسی چرا این اتفاق می‌افتد و دو دوره می‌گذرد باید بگویم که چون متراژ شهرک‌ها بالاست و مجوز افزایش بافت ۱۰ ساله در خصوص طرح هادی برای روستاها محدود است دهیاری‌ها این اجازه را ندارند همه اون مجوز را خرج شهرک‌ها نمایند.

گرفتی مطلب رو؟😉

بنیاد مسکن استان هرگز اجازه نمی‌دهد شهرک‌ها که اکثر آنها مالک زمین‌های غیر بومی دارند دسترسی بیش از حد به زمین‌های داخل بافت روستاها را داشته باشند و سهمیه افزایش بافت را به خود اختصاص دهند.

معمولاً دهیاری‌ها هم حواسشان هست برای اینکه در انتخابات شوراها به رای مردم بومی نیاز دارند بیشتر سعی می‌کنند زمین‌های افراد بومی که غیر شهرکی هم هست را در طرح افزایش بافت مورد توجه قرار دهند.

مشخصات زمین شهرکی در چالوس

14 هزار متر زمین

شهرکی

سه تا ویلا نوساز مدرن آماده

سند تک برگ برای ۴۳ تا قطعه

متراژ قطعات ۲۰۰ متر تا ۳۵۰ متر

همه قطعات دارای مجوز ساخت از ۲۰۰ متر تا ۲۵۰ متر

امکانات آب برق گاز بالاسر همه قطعات

منطقه برند

فروش نقد و تهاتر

قیمت فعلی متری ۲۲ میلیون

خرید زمین سنددار شهرکی در چالوس

زمین‌های شهرکی اگر سند داشته باشند مطمئناً سند تک برگ مشاع دارند و اگر زمین‌های آن شهرک داخل بافت باشند مالک زمین برای اخذ سند حتماً اقدام نموده است.

خوب شاید بپرسید چرا سند مشاع دارند باید بگویم وقتی مالک یک زمین به فرض مثال ۵۰۰۰ متری را قطعه بندی می‌کند برای زمین راه در نظر می‌گیرد برای زمین نگهبانی در نظر می‌گیرد پس زمین‌هایی که برای راه و نگهبانی از زمین کل کسب می‌شود به ضرر مالک است ولی همه قطعات اجازه دسترسی از راه را دارند پس سند مشاع می‌باشد.

در سند مشاع دقت کنید در سند مشاع متراژ زمین محصور شده با آن چیزی که در سند آمده است کمی متفاوت است.

بدین گونه که اگر زمین محصور شده شما ۳۰۰ متر باشد سند آن زمین چیزی در حدود ۳۳۰ تا ۳۵۰ متر است و شما بر اساس آنچه در سند نوشته شده است خرید و فروش می‌کنید.

حتماً سعی کنید زمین شهرکی را خریداری نمایید که دارای سند باشد این گونه امنیت معامله برای شما بالاتر خواهد رفت به خصوص اگر غیر بومی هستید و در اکثر ایام سال در منطقه حضور ندارید.

الان به فرض مثال افرادی که برای خرید زمین در زوات چالوس با ما تماس می‌گیرند دنبال شهرک خوب هستند و شهرک خوب همان چیزیست که ویژگی‌های آن را عرض می‌کنم .:

  • شهرک در منطقه برند باشد
  • شهرک دارای زمین‌های داخل بافت باشد
  • شهرک دارای زمین‌های سنددار ثبتی باشد
  • از لوکیشن و ویو خوبی برخوردار باشد

همین چیزی که در بالا عرض کردم به اندازه یک کتاب مطلب برای ارائه داریم اما هم شما وقت مطالعه آن را ندارید و هم مطلب برای شما خسته کننده می‌شود پس حتماً با مشاورین املاک ما تماس بگیرید تا بهتر خلاصه‌تر راهنمایی کنیم.

  • آگهی دهنده : املاک پورولی
  • شماره تماس : 09113958126
  • کد ملک : 00