خرید زمین و ویلا مرزن آباد - احتیاط کنید!

خرید زمین و ویلا مرزن آباد – احتیاط کنید!

 

خرید زمین و ویلا مرزن آباد – احتیاط کنید!

با توجه به افزایش خرید و فروش زمین و ملک و البته ویلا در شمال کشور یک سری مسائل حیاتی در زمان خرید وجود دارد که باید به آن توجه داشت این مسائل به صورت کلی در همه زمین های کشور وجود دارد اما گاهی اگر قرار است شما در مناطق خاص همچون مرزن‌آباد دست خرید زمین یا ویلا بزنید باید احتیاط بیشتری بکنید احتیاطی که شاید غیر بومی ها کمتر از آن اطلاع داشته باشند.

خرید زمین و ویلا مرزن آباد – احتیاط کنید!

یقیناً شما زمینی را که در نوشهر و چالوس قصد خرید آن را دارید با زمینی که در مرزن‌آباد قصد خرید دارید بسیار با هم متفاوت هستند بگذارید بهتر و بیشتر برای شما توضیح دهم .

معمولاً خرید زمین در نوشهر یا همچنین خرید ویلا در نوشهر به دلیل اینکه اکثر زمین ها شسته و رفته هستند و زمین‌های داخل بافت یا زمینهای بیرون و همچنین زمین های جنگلی جلگه ای و  زمین های اوقافی ، زمینهای موات ، زمینهای علوی و همه زمین ها تعیین تکلیف شده اند حتی اراضی ملی و مستثنیات نیز کاملاً مرزشان مشخص است از این جهت هنگام خرید خریدار زیاد دغدغه خرید ملک مشکل دار را ندارد.

خرید زمین و ویلا مرزن آباد - احتیاط کنید!

اما برای مرزن آباد اینگونه نیست با توجه به اینکه شما در یکی از روستاهای مرزن آباد قصد خرید زمین مرزن آبادخرید زمین مرزن آباد یا همچنین قصد خرید ویلا مرزن آباد را دارید اینکه دور تا دور این زمین ساخته شده یا حتی محصور شده و شهرک سازی صورت گرفته با خیال راحت دست به خرید می زنید اما بسیار مراقب باشید چرا که زمین‌های مرزن آباد با زمین های دیگر داستانش فرق می‌کند.

خطرات خرید زمین مرزن آباد

بهتر از حاشیه‌ها کم کنم و بریم سر اصل مطلب . تصور کنید شما در یکی از روستاهای برند مرزن‌آباد همچون میچکار، طویر ، دلیر ، الیت ، باندر ، گویتر ، بنفشه ده،  پنجک و سایر روستاها مثل هریجان قصد خرید زمین را دارید اما باید توجه داشته باشید بسیاری از این زمین ها هنوز مرز ملی و مستثنیات آن جدا نشده است.

این موضوع خیلی اهمیت دارد چیزی که بنده به عنوان کارمند منابع طبیعی آن منطقه هر روزه بسیار با آدمهایی برخورد می‌کنم که به منطقه تشریف می آورند با یک سند در دست یا یک مبایعه‌نامه در دست که سالهای قبل از زمین خود را خریداری نمودند یا در حال خرید زمین هستند اما متاسفانه زمین آنها جزء منابع ملی بوده و دیگر هیچ کاری از دستشان بر نیامده و میلیون‌ها و گاها میلیاردها تومان ضرر کردند باید سال‌ها در راه پله های دادگاه و پاسگاه به دنبال حق خود باشند که آینده نیز وجود نخواهد داشت و یا بسیار کمرنگ است .

چرا زمین مرزن آباد داستان دارد

ببینید گاها هستند مالکینی که استعلام از منابع طبیعی قبل از سال ۹۵ را به شما نشان خواهد داد که ما از منابع طبیعی استعلام فلان زمین را گرفتیم و زمین جز مستثنیات iست اما دقت داشته باشید چون قبل از سال ۹۵ با دستگاه های یو تی ام  utm نقشه برداری صورت نگرفته و دقت در نقشه برداری بسیار پایین بوده و گاهاً مالکین به مامورین منابع طبیعی زمین دیگری را به جای زمین خود نشان دادند تا جواب استعلام درست را دریافت کنند از این جهت اگر قبل از سال ۹۵ زمین خریداری کردید یا اگر استعلامی را مالک قبل از سال ۹۵ دارد مبنی بر مستثنیات بودن زمین خود به این استعلامات توجه نکنید و حتماً استعلام بروز از منابع طبیعی شهرستان چالوس واحد مرزن‌آباد دریافت نمایید.

روستاهای برند مرزن آباد

معمولاً خرید زمین و ویلا در مرزن آباد به خصوص روستاهای برندی که خدمت شما معرفی کردیم

این روزها طمع خریداران را بسیار بالا برده و خریداران بدون توجه و دقت در خرید دست به معامله می زنند ولی کار از کار گذشته است گول شهرک سازی ها و گول ساخت ویلا ها را نخورید امروز منابع طبیعی به شدت درگیر تخریب ویلاهای ساخته شده است چرا که جز اراضی ملی هستند به اعتراض به دادگاه‌ها نیز گاها به نتیجه نخواهد رسید.

روستای هریجان مرزن‌آباد امروز نزدیک به هشتاد و دو هکتار آن جزء منابع ملی شده هست و شما در خرید زمین در این روستا بسیار دقت کنید

با توجه به بالا رفتن قیمت زمین ها و همچنین فشار مالی که به خانواده ها وارد شده و تورمی که در کشور وجود دارد

مالکینی که زمین های خود را رها کرده بودند امروز در حال محصور کردن زمین خود بدون توجه به اراضی ملی و مستثنیات کرده‌اند و این زنگ خطر را برای خریداران غیر بومی که هیچ شناختی از مرزن‌آباد ندارند به صدا درآورده است.

نکته مهم در مورد مرزن آباد

امروز ما ویلاهایی را می‌بینیم که جواز ساخت دارند اما جواز ساخت آنها استعلام منابع طبیعی را ندارد ما سند های تک برگی را دستشان می بینیم که هیچگونه استعلام از منابع طبیعی ندارند مراقب خریدهای ویلا یا زمین با سند و جواز ساخت باشید مراقب خرید ویلا هایی باشید که مدارک به شما نشان دادند انشعابات وصل است اما در اراضی ملی قرار دارد.

خرید زمین و ویلا مرزن آباد - احتیاط کنید!

همین احتیاط ها را بارها به شما تذکر دادیم که این نکته را عرض بکنیم که مرزن‌آباد در مرز ملی و مستثنیات هنوز خیلی کار دارد خیلی از روستاهای مرزن‌آباد کاداستر نشده‌اند مراقب خرید زمین یا خرید ویلا در مرزن آباد باشید روستای هریجان ، روستای میچکار،  روستای گویتر ، روستای بنفشه ده در بسیاری از روستاهای دیگر همچون طویر مالکین بزرگی را گرفتار دادگاه‌ها کرده هست.

کلام آخر

امروز سلبریتی های بزرگی به واحد منابع طبیعی مرزن‌آباد مراجعه می‌کنند در حال دریافت استعلام هستند که زمین‌های آنها ملی است در هنگام خرید از روستاهای همچون طویر دقت کنید تشخیص اراضی ملی و مستثنیات استعلامات آنها بعد از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ اعتبار دارد .

اگر این مطلب را شما در سایت املاک پورولی بعد از سال ۱۴۰۰ نیز مشاهده می کنید اعتبار دارد چرا که از سال ۹۵ یا سال ۹۶ با دستگاه‌های یوتی ام دقت در نقشه برداری به شدت بالا رفته است و امروزه نیز با کاداستر کردن این اراضی ملی از مستثنیات این دقت به نهایت خود رسیده است و زمان پاسخگویی ادارات نیز به شدت کاهش یافته است.

هرچند شما قبل از خرید زمین باید به بیرون بافتها داخل بافت بودن زمین به نوع کاربری زمین نیز دقت کنید اما همه اینها مهم‌ترین آن اراضی ملی و مستثنیات در مرزن آباد است این مطلب را بنده با تجربه‌ای که در مرزن‌آباد دارم خدمت شما عزیزان عرض خواهم کرد در هنگام خرید زمین و ویلا در مرزن آباد احتیاط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *