دریافت سند زمین - جواز ساخت نوشهر - تغییر کاربری زمین شمال

دریافت سند زمین – جواز ساخت نوشهر – تغییر کاربری زمین شمال

در این مقاله سعی می کنم به تمامی سوالات شما در زمینه دریافت سند برای زمین در شمال یا هزینه دریافت سند همچنین دریافت جواز ساخت برای زمین ، هزینه دریافت جواز ساخت ، شرایط دریافت تغییر کاربری ، هزینه دریافت تغییر کاربری زمین، سوالات در زمینه قولنامه و بسیاری از سوالات این چنینی به ویژه در منطقه نوشهر پاسخ دهم سعی میکنم به زمین های داخل بافت و بیرون بافت بیشتر بپردازم مناطق کجور ، مرزن آباد و نوشهر را بیشتر مورد بررسی قرار دهم اگر سوالی داشتید با شماره تماس09113958126 به صورت ۲۴ ساعته در خدمت شما هستم.

دریافت سند زمین - جواز ساخت نوشهر - تغییر کاربری زمین شمال

انواع سند برای زمین

  1. سند شش دانگ

  2. سند تک برگ مشاع

  3. سند جنگلی جلگه‌ای

  4. سند قولنامه ای

از عمده ترین سند هایی که در کشور رایج است سند شش دانگ و سند مشاع می باشد ما سند های جنگلی جلگه ای و سند های اوقافی نیز داریم که کمتر با این سند ها نیز برخورد خواهید کرد.

سند شش دانگ معمولاً به سند گفته می شود شما یک قطعه زمین شسته و رفته که خارج شهرک باشد که صورت محصور شده نیز باشد سند شش دانگ می‌گویند این سند یعنی متراژ یا مساحتی که در سند ذکر شده با مساحتی که زمین محصور شده به شما تحویل می دهند برابری می کند یعنی اگر در سند ۲۰۰ متر مساحت زمین ذکر شده به شما نیز ۲۰۰متر محصول شده تحویل میدهند.

اگر در مورد سند مشاع میخواهید بدانید این سند از ارزش بالایی دارد اما تنها فرقی که با سندهای شش دانگ دارد این است که مساحتی که در سند ذکر شده با زمینی که دریافت می کنید کمی تفاوت دارد یعنی اگر در داخل سند مساحت زمین ۴۰۰ متر ذکر شده باشد شما زمینی که تحویل میگیری در حدود ۱۵ درصد کمتر میباشد البته موقعی فروش شما کل مساحت که در صنعت را معامله میکنید این مابه تفاوت زمین به دلیل امکاناتی است که در شهرک ارائه می شود به طور مثال اگر یک قطعه زمین ۳۰۰۰ متری را ما در آن راه احداث کنیم و آن را به چند قطعه تقسیم کنیم قسمتی از زمین مالک به دلیل احداث را کم می شود که این مساحت و این متراژ در داخل زمین ها لحاظ میشود.

سند جنگلی جلگه ای نیز جز سند هایی میباشد که در اختیار دولت میباشد شما حق دریافت جواز ساخت ندارید حق ساخت و ساز ندارید اینها چیزهایی است که به صراحت در قانون ذکر شده است اما امروزه بسیاری از زمین های جنگلی و جلگه ای را اقدام به ساخت نموده اند.

سند قولنامه ای چیست

خوب اگر اسم سند قولنامه ای یا همان مبایعه نامه را شنیده‌اید باید بگویم هر دوی اینها یک تعریف را می‌دهند و در اصل یک قرارداد می باشد معمولاً یک قراردادی است دست نویس روی کاغذ با یک سری مطالب پیش فرض چاپ پیک تقریباً توسط اتحادیه املاک منتشر می شود اما این مفهوم کلی قرارداد یا قولنامه نیز ممکن است خریدار و فروشنده بین خود یک مفاد قراردادی را بنویسند که به آن قولنامه میگویند.

قولنامه شاید به جرات بتوان گفت پایین ترین سطح قرارداد معتبر بین دو نفر می باشد چرا گفتی پایینترین صد چون در هیچ کجا ثبت نمی شود یعنی شما نمی توانید برای قولنامه و قرارداد خود از نهادی استعلام بگیرید نهایت برای اعتبار دهی به این قرارداد یا قولنامه آن را توسط دهیار یا شورای آن محل مورد مهرنگاری قرار می دهند.

قولنامه قابل استعلام نیست در خرید زمین و ویلا می توان برای آن کد رهگیری گرفت اما در خرید زمین چون کد پستی زمان دریافت کد رهگیری لازم است و زمین خالی کدپستی ندارد ارزشی برای گرفتن کد رهگیری وجود ندارد این مطلب را اگر واضح تر بگویم شما برای مبایعه نامه یا  قولنامه خود اگر کد رهگیری بگیرید و کد رهگیری نگیرید فرقی نمی کند.

قولنامه با کد رهگیری

بسیاری از عزیزان تصور می‌کنند اگر در قولنامه خود کد رهگیری نیز لحاظ شود دیگر خیالشان راحت از معامله آنها به سرانجام رسیده است دوستان توجه داشته باشید کد رهگیری برای ثبت قرارداد می باشد اما ارزشی ندارد مخصوصاً در خرید زمین کد رهگیری تقریباً بی اثر است چرا که موقعی دریافت کد رهگیری باید کد پستی را نیز در سامانه درج شود اما زمین خالی کدپستی ندارد به اطلاعاتی که در آن ذکر میشود تقریبی می باشد به نظر من به جای دریافت کد رهگیری سعی کنید بنچاق زمین را مطمئن شوید.

چون اگر کد رهگیری برای زمین بگیرید باید ۹ درصد ارزش افزوده را نیز به مشاور املاک پرداخت کنید و این هزینه که می کنید تقریباً یک هزینه پوچ میباشد باز تصمیم گیری با شما عزیزان میباشد.

استعلام قولنامه

اگر به ذهنتان خطور کرد برای استعلام از قولنامه و اصالت قولنامه باید چه کار کنیم باید عرض کنم که قولنامه قابل استعلام نیست در هیچ نهاد و اداره ثبت نشده است محضری نمی‌شود و در دهیاری و شورا نیز تنها مهر می‌زنند اما هیچ ضمانتی را انجام نمی دهند.

راه حل چیست چگونه می توان برای قولنامه ای که قابل استعلام نیست ضمانت به وجود آورد؟!

اینکه بخواهید قولنامه یا مبایعه نامه را استعلام بگیرید از ذهن خود خارج کنید اما من راه حل بهتری برای اطمینان در این معامله دارم اینکه اول شما حتماً استعلامات لازم را برای زمین دریافت کنید از اداره منابع طبیعی از جهاد کشاورزی از بنیاد مسکن برای اطمینان از اداره اوقاف نیز استعلام زمین را حتماً بگیرید.

در مرحله دوم بنچاق زمین را مشاهده کنید که این زمین در دوره‌های قبل از چه کسی خریداری و به چه کسی فروخته شده است و ریشه زمین از کجا بوده است این ها برای اطمینان معامله بسیار مهم است و حتماً مدارک بنچاق باید اصل باشد.

گرفتن سند در چالوس

مراحل دریافت سند در چالوس نیز مثل هر شهر دیگری از جمله نوشهر بین یک تا دو سال به صورت میانگین زمان سپری خواهد کرد اما نکته قابل توجه این است که شهر چالوس به دلیل اینکه متقاضی های کمتری نسبت به نوشهر برای دریافت سند وجود دارد از این جهت شما زمان تقریبی کمتری نسبت به نوشهر برای دریافت سند سپری خواهید کرد البته خوب یکسری از زمان ها کاهش پیدا نمی کند مثلاً شما در آگهی روزنامه طبق قانون باید حتما بعد از درج آگهی ۲ ماه زمان سپری شود یا در زمان نوبت دهی هیئت باید حداقل چند ماه زمان را سپری کنید تا نوبت به شما برسد.

شما در شهرهای نوشهر چالوس کجور پول مرزن آباد اگر تصمیم به دریافت سند زمین یا سند ویلا گرفته اید می توانید با شماره تماس 09113958126 با ما در ارتباط باشید مشاوره هایی که در این زمینه میدهیم به صورت رایگان می باشد و کار دریافت سند و دریافت جواز ساخت شما را نیز تیم مشاور املاک پورولی بر عهده خواهد گرفت.

دریافت سند برای زمین

برای زمین خالی اجازه دریافت سند در حال حاضر صادر نمی شود و حتماً باید در داخل زمین خالی بنای وجود داشته باشد که در حال حاضر نیز حداقل متراژ بنا ۱۵۰ متر می باشد اگر شما دیدید زمینه‌هایی خالی دارای سند هستند مطمئن باشید این زمین ها در متراژ بالاتر و بیشتر به صورت دفترچه سند مادر داشتند و امروزه موقعیت تفکیک به شما سندهای تک برگ مجزا داده شده است.

برای دریافت سند برای زمین خالی باید از روش های دیگری استفاده نمود به طور مثال اگر زمین خالی باشد و بدون اعیانی باشد ولی داخل بافت با کاربری مسکونی باشد می توانید از طریق بنیاد مسکن اقدام به دریافت سند نمایید.

فرق سند بنیاد مسکن با سند اداره ثبت و اسناد

زمین هایی که در داخل بافت یا طرح هادی وجود داشته باشند و کاربری آنها مسکونی باشد از طریق دهیاری آن روستا می توان برای دریافت سند تک برگ از طریق بنیاد مسکن اقدام نمود ی نیازی به داشتن اعیانی و یا بنا در داخل زمین نیست ولی این امر فقط شامل حال زمین هایی با کاربری مسکونی می‌شود اما اگر زمین شما در داخل کاربری باغی زراعی باشد شما می توانید با احداث یک بنای کوچک حداقل ۵۰ متری نه به صورت تمام ساخت حتی در حد احداث کرسی ساختمان می‌توانید برای دریافت سند اقدام نمایید.

هزینه استعلام سند

ممکن است وقتی برای خرید زمین یا خرید ویلا سند دار اقدام میکنید علاقه‌مند هستید که صحت سند را تایید کنید و از اعتبار سند مطمئن شوید پس لازم است که از سند استعلام گرفته شود استعلام سند معمولاً در دفترخانه ها صورت می گیرد یا اگر آشنایی یا پارتی در اداره ثبت داشته باشید می‌توانید از سند موردنظر استعلام بگیرید.

هزینه استعلام سند مبلغ ناچیزی میباشد که باید به دفتر خانه دار پرداخت شود و اصلاً ربطی به ارزش ملک و موقعیت ملک ندارد و هیچ گونه ارتباطی هم به میزان معامله یا مبلغ معامله نیز ندارد.

دریافت سند برای زمین های بیرون بافت یا خارج از بافت

شما اگر از هر کسی بپرسید در مورد دریافت سند برای زمین های خارج از بافت به شما خواهند گفت که زمین خارج از بافت سند تعلق نمی گیرد حتی اگر در آن بنایی داشته باشد شما نمی توانید برای دریافت سند اقدام نمایید اما خوب نمی توانیم این اطلاعات را در اختیار شما قرار ندهیم به صورت خلاصه عرض کنیم اگر زمینه هایی در متراژ بالا یعنی چند هکتار داشته باشید و در آن بنایی هم نباشد ولی خارج بافت هم باشد ما می توانیم برای شما سند تک برگ رسمی کشور را دریافت نماییم.

اگر هم زمینی باشد که در آن بنای قدیمی یعنی بالای ۵ سال ساخت وجود داشته باشد و متراژ زمین نیز کم باشد به روش هایی می توان که سند تک برگ قانونی دریافت نمود البته این روش ها قانونی نیز می باشد.

هزینه اخذ سند در نوشهر

اگر بخواهید به صورت شخصن سندی را برای زمین خود دریافت نمایید حتما می خواهید بدانید چقدر هزینه دارد و چه زمانی را باید سرد کنیم هزینه دریافت سند بسته به موقعیت ملک شما و ارزش ملک شما متفاوت می باشد چرا که در انتهای کار دریافت سند باید نظر کارشناسی در مورد ارزش ملک قیمت گذاری شود و هزینه کارشناسی را آن زمان می شود پرداخت نمود اما به صورت کلی مراحلی که برای دریافت سند طی می شود هزینه ها را تعیین میکند الان به صورت میانگین برای یک زمین ۳۰۰ متری با بنای حدود ۲۰۰ متری نوساز اگر باشد شما باید در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برای دریافت سند هزینه کنید البته این هزینه را مالک اگر خود تمام کارها را انجام دهد باید پرداخت نماید.

اگر خود شما برای شخصی دیگر به صورت وکالتی می‌خواهید سند را دریافت نمایید باید هزینه هایی که در اخذ سند لحاظ می‌شود و دوندگی هایی که دارد را لحاظ نمایید که این رقم دو یا سه برابر حداقل خواهد شد.

گرفتن سند در نوشهر

اگر تمایل دارید مراحل دریافت سند زمین یا سند ویلا در نوشهر یا روستاهای نوشهر را تیم مشاور املاک پورولی بر عهده بگیرد می توانید با شماره ای که در همین مطلب قرار داده این تماس بگیرید توافقات اولیه صورت بگیرد و یک وکالت کاری به پرسنل املاک پورولی داده می شود و مابقی کار نیز بر اساس توافقی که صورت گرفته انجام خواهد گرفت.

معمولاً سند زمین در نوشهر بین ۱ تا ۲ سال به طور میانگین زمان خواهد برد البته اگر شما می خواهید این زمان به کمتر از شش ماه برسد باید یک هزینه مازادی را پرداخت کنید که معمولاً در طی فرآیند دریافت سند یا اخذ سند هزینه خواهد شد.

سند زمین کشاورزی

معمولا افراد وقتی حرف از زمین کشاورزی می زنند منظورشان زمینهای بیرون بافت می باشد که بستر کشاورزی داشته یا دارد.

ما در مورد سند زمین های بیرون بافت مفصلاً در همین مطلب صحبت کردیم اگر زمین کشاورزی یا بایر باشد ولی بیرون بافت باشد عرض کردیم باید مساحت زمین بسیار بالا باشد که بتوان از روش های قانونی برای آن سند تک برگی یا شش دانگ اخذ نمود.

معمولاً از زمینهای کشاورزی نیز هستند که سند شش دانگ دارند که به اصطلاح سند دفترچه ای می گویند که باید از طریق اداره ثبت اقدام به تبدیل آن به سند تک برگ نمود.

صنعت های کشاورزی اگر از طریق اداره ثبت اسناد صورت گرفته باشد و قابل استعلام باشد ارزش دارد یعنی اصلی و فرعی زمین در آن ذکر شده باشد و شماره سند نیز در آن درج شده باشد دارای اعتبار می باشد.

مراحل دریافت سند برای زمین یا ویلا

مراحلی که برای دریافت سند برای زمین وجود دارد همان مراحلی است که شما برای دریافت سند ویلا طی خواهید کرد سعی می‌کنند به صورت خلاصه اما مفید برای شما مراحل را شرح دهم شما در قدم اول باید یک نقشه بردار را برای نقشه برداری از زمین و ملک خود انتخاب کنید زمین را که نقشه برداری کردید به همراه مدارک شخصی و مبایعه نامه که برابر اصل شده در سایت ثبت و اسناد ثبت نام کنید مدارک را به اداره پست برده و به اداره ثبت پست نمایید منتظر بمانید تا پیامک شروع فرآیند اخذ سند برای شما ارسال شود که معمولا چند ماه زمان می برد بعد از دریافت پیامک شما باید کارشناسی را برای ارزیابی ملک و تعیین متراژ مختصات بر روی ملک خود ببرید که این کارشناس باید از اداره ثبت باشد هماهنگی هارا باید انجام دهید بعد از این باید به سمت دریافت استعلامات بروید که اگر زمین شما در کنار جوی آب نباشد استعلامات از اداره جهاد کشاورزی بنیاد مسکن و اداره منابع طبیعی دریافت خواهد شد که در بعضی از این ادارات مانند اداره منابع طبیعی از طریق دفتر پیشخوان خواهد بود.

این فرایند نیست حدوداً یک یا دو ماه زمان خواهد برد پس از آن پرونده شما به همراه استعلامات به دبیرخانه هیئت خواهد رفت چند ماهی را در این فرآیند زمان خواهد برد بعد از تایید استعلامات باز کارشناس برای ارزیابی ملک شما خواهد آمد با دستگاه شمیم که شما را شمیم خواهد زد و مشخصات و مختصات دقیق آن را محاسبه خواهد کرد اگر این مختصات به دست آمده با مختصات اولیه ارائه شده شما متضاد نباشد میتوانید ملک خود را در روزنامه معتبر آگهی کنید این فرآیند حداقل دو ماه زمان می‌برد بعد از این موارد به کارشناسی برای اخذ هزینه کارشناسی سپرده خواهد شد که کارشناس بعد از بازدید ملک و موقعیت ملک هزینه را برای دریافت سند به شما اعلام خواهد کرد بعد از پرداخت این هزینه سند بعد از مدتی صادر خواهد شد.

سند زمبن خارج بافت یا سند زمین بیرون بافت

اصولاً برای زمینهای خارج از بافت یا به اصطلاح زمین های بیرون بافت سند صادر نمی‌شود یعنی اداره ثبت و اسناد املاک کشور برای اینگونه زمین ها سند صادر نمی‌کند اما اگر از زمین شما در متراژ بالا باشد یعنی چند هکتار باشد می‌توان بر اساس قوانین خاصی سند تهیه نمود یا اینکه زمین شما بنایی داشته باشد که چند سال از عمر آن گذشته باشد یعنی با اینکه بنای شما خارج از بافت است اما عمر چند سال داشته باشد می توان با یک سری قوانین و یکسری رابطه و البته هزینه بیشتر برای این گونه زمین ها سند تک برگ شش دانگ صادر نمود که باز عرض می کنم آشنایی با این قوانین بسیار مهم می باشد و اگر اشرافیت به اینگونه قوانین و شرایط نداشته باشید اداره ثبت اسناد و املاک کشور به شما جواب منفی خواهد داد

جواز ساخت برای زمینهای شمال

بحث جواز ساخت یک موضوع بسیار پیچیده ای میباشد اینکه چه زمین هایی را میتوان برای آنها جواز ساخت گرفت اینکه هزینه دریافت جواز ساخت چقدر میباشد آیا از طریق نظام مهندسی باید جواز ساخت بگیریم یا هنوز هم بخشداری جواز ساخت می دهد به بسیاری از سوالات این چنینی که سعی می کنیم در ادامه به آن ها پاسخ دهیم.

اما فراموش نکنید گرفتن جواز ساخت برای ویلا یا بنایی که دست احداث آن را دارید بسیار واجب می باشد در غیر این صورت شما در ادامه روند کار و اتمام آن برای دریافت انشا با هزینه فوق العاده زیاد و چند برابری مواجه خواهید بود و این امر سبب می شود که اهمیت دریافت جواز ساخت را در نظر بگیرید.

مراحل دریافت جواز ساخت زمین نوشهر

اینکه مراحل دریافت جواز ساخت برای زمین در نوشهر به عنوان کردیم از این جهت بود که چون دفتر مرکزی ما در نوشهر وجود دارد خواستیم بیشتر در مورد این منطقه توضیح دهیم البته توضیحاتی که می دهیم برای همه زمینهای شماره کشور به یک شکل میباشد.

جهت دریافت جواز ساخت حتماً باید مبایعه نامه و مدارک خود را به دهیاری محل برده بعد از نقشه برداری که از زمین خود انجام دادید به همراه مدارک و فایل به دهیاری محل رفته و بعد از تایید مدارک نامه شما را به بخشداری زده بخشداری استعلامات را به اداره منابع طبیعی اداره برق اگر در کنار رودخانه یا جوی آبی باشد به اداره آب جهاد کشاورزی خواهد فرستاد بعد از دریافت سلامات به نظام مهندسی جهت پرداخت هزینه و اعلام نظر کارشناسان خواهد رفت بعد از اعلام نظر کارشناسان است که همه این مراحل به صورت قانونی طی شود و جواب مثبت دریافت نمودید دوباره نام از طریق بخشداری به دهیاری محل زده خواهد شد و بعد از مدت جواز ساخت صادر می شود البته در این بین نظام مهندسی هزینه چند میلیونی را باید پرداخت نماید که هزینه کارشناسان نظام مهندسی می باشد و یک هزینه را نیز دهیاری جهت صدور جواز ساخت از شما خواهد گرفت که امروزه این هزینه در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متفاوت می باشد.

در مورد جواز ساخت یک نکته بسیار مهمی وجود دارد که لازم است بدانید اگر متراژ بنای شما تا ۲۰۰ متر باشد یک هزینه را نظام مهندسی خواهد گرفت و بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر هزینه شما دو برابر خواهد شد و این را هم بدانید نقشه که شما در زمان دریافت جواد ساخت ارائه می‌کنید با نقشی که بعداً برای ساخت ویلای خود لحاظ می کنید لازم نیست برابر باشد اما متراژ بنا نمی تواند تغییر کند و اینکه ۴۰ درصد سطح زمین برای ساخت بنا باید مورد استفاده قرار گرفته در روستاهای نوشهر امروزه بنای بالای سه طبقه مجوز ساخت صادر نمی شود و در صورت ساخت بنا بیشتر از این متراژ باید یا تخریب شود یا جریمه پرداخت شود.

مراحل گرفتن پروانه ساخت زمین قولنامه ای

برای گرفتن پروانه ساخت زمین های قولنامه ای ما در همین مطلب سعی کردیم به صورت شفاف و کامل در مورد آن توضیح دهیم زمین هایی که دارای سند تک برگ یا شش دانگ نباشند دارای سند شورایی یا قولنامه هستند و از از نظر ارزش قانونی اعتبار چندانی ندارد جز اینکه بعد از دریافت مهر شورا یا دهیار در دفترخانه محضری شود.

خوب در مورد گرفتن پروانه ساخت برای زمین های شور آیا قولنامه در همین مطلب توضیح دادیم یعنی اگر زمین شما دارای جواز ساختن باشد و سند تک برگ نداشته باشد برای دریافت جواز ساخت باید از طریق دهیاری و بخشداری اقدام نمایید البته داشتن سند نیز در کل فرایند دریافت پروانه ساخت تغییری حاصل نمی کند و همان شرایطی را دارد که زمین قولنامه ای برای دریافت جواز ساخت باید طی نمود.

هزینه دریافت جواز ساخت

اگر شما قصد دریافت جواز ساختاری یکسری هزینه‌های جانبی وجود دارد که در بالا هرچند به صورت کلی اشاره شد اما در جزئیات اشاره به آن نکردیم از جمله هزینه که شما برای نقشه برداری را پرداخت خواهیم کرد هزینه که در زمان دریافت استعلامات باید پرداخت کنید هزینه هایی که در زمان رفت و آمد کارشناسان باید پرداخت نمایید که هر اداره یک کارشناس و در یک زمان خاص باید بر سر ملک حضور پیدا کند بسیاری از هزینه های جانبی دیگر که در مقایسه با هزینه دهیاری و هزینه نظام‌مهندسی کم است ما اشاره به آن نکردیم اما لازم است که حتماً پرداخت شود.

حداقل متراژ زمین جهت صدور پروانه ساخت

برای دریافت جواز ساخت یک حداقل هایی در نظر گرفته شده است که شما باید حداقل زمینی که میتوان برای جواز ساخت یا پروانه ساخت اقدام نمود در حدود ۲۰۰ متر مربع می باشد البته طبق قانون باید ۴۰ درصد زمین را برای ساخت بنا استفاده نمود یعنی اگر شما ۲۰۰ متر زمین داشته باشید تنها ۸۰ متر آن برای دریافت جواز یا ساخت بنا مورد استفاده می باشد.

اگر ۸۰ متر که عنوان کردیم کف زمین در نظر بگیریم شما می توانید در روستا ها تا سه طبقه یا دو طبقه روی پیلوت برای ساخت بنا استفاده کنید هزینه های دریافت جواز ساخت را نیز در همین مطلب توضیح دادیم.

حداقل متراژ زمین برای ساخت در روستا

حداقل متراژ زمین برای ساخت ویلا در روستا ۲۰۰ متر می باشد برای زمین های کمتر از ۲۰۰ متر باید حتماً در کمیسیون دهیاری یا بخشداری مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد که در صورت تصویب و داشتن کاربری مسکونی می توانید برای ساخت و ساز و دریافت پروانه ساخت اقدام نمایید.

اما این نکته را باز یادآوری می کنیم شما از کل مساحت زمین برای ساختن میتوانید استفاده کنید و تنها در حدود ۴۰ درصد مساحت زمین قابل استفاده می باشد و اگر بنایی که می سازید بیشتر از مجوز ساخت که دریافت نموده اید باشد باید در زمان دریافت پایان کار هزینه ای را به عنوان جریمه بر اساس متراژ اضافه بنا پرداخت نمایید.

تغییر کاربری زمین نوشهر

بحث تغییر کاربری فقط برای زمین های داخل بافت صورت می گیرد یعنی زمین هایی که در داخل طرح هادی باشند شامل دریافت تغییر کاربری می شود البته چه زمینه هایی نیز می‌توان برای آن ها تغییر کاربری گرما چه مقدار تغییر کاربری اختصاص می‌یابد نیز شرایط و توضیحات خاص خود را دارد که سعی می کنیم به صورت مختصر به آن بپردازیم.

اگر از زمین داخل بافت باشد و کاربری زراعی داشته باشد و متراژ آن به شکلی باشد بخواهید با آن را به قطعات کوچکتر تفکیک کنید و در آن راهی را نیز احداث کنید شما حق دریافت تغییر کاربری ندارید و بیشتر هم در بنیاد مسکن شهرستان و هم در بنیاد مسکن استان با آن مخالفت می شود.

اگر زمینی که میخواهید تغییر کاربری پیدا کند بدون هیچ دخل و تصرفی باشد یعنی یک قطعه زمین می باشد که راه در آن احداث نکرده باشید و محصور شده نیز باشد شما می توانید برای حدود ۵۰ درصد زمین تغییر کاربری پیدا کنید یعنی برای آن متراژی که قصد ساخت بنا در آن زمین را دارید فقط تغییر کاربری ساده می شود بعضی افراد گمان می‌کنند منظور از تغییر کاربری یعنی کل زمین کاربری آن به مسکونی تغییر می کند در صورتی که فقط آن مساحتی که شما برای ساخت بنا نیاز دارید را می توانید به کاربری مسکونی تبدیل کنید.

هزینه دریافت تغییر کاربری زمین نوشهر

شما اگر بخواهید برای زمین خود تغییر کاربری بگیرید دوندگی ها و تلاشهای خاص خود را دارد کارشناس بنیاد مسکن اول از همه زمین شما را در نرم افزار گوگل ارث بررسی می‌کند که آیا این زمین در داخل بافت است یا نه و آیا راهی در آن احداث شده است یا نه؟!

معمولا هزینه تغییر کاربری در حال حاضر بر اساس متراژ زمین شما متغیر می باشد اما معمولاً برای یک زمین ۴۰۰ متری که حدود ۲۰۰ متر آن را بخواهید تغییر کاربری بگیرید چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه تغییر کاربری می باشد که شما علاوه پرداخت بنیاد مسکن باید به دهیاری روستا نیز پرداخت نمایید که این مبلغ در سال ۱۴۰۲ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.ا

هزینه تغییر کاربری زمین باغی به مسکونی

اگر بخواهید از زمین با کاربری باغی را به مسکونی تبدیل کنید یا حتی زمین با کاربری زراعی را نیز به کاربری مسکونی تبدیل کنید هزینه آنها یکسان می باشد و در بالای همین مطلب توضیح دادیم تغییر کاربری زمین بر اساس متراژ زمینی که قرار است تغییر کاربری پیدا کند و ارزش و موقعیت زمین هزینه آن متفاوت می باشد اما خب لازم به ذکر است که برای دریافت پروانه ساخت و جواز ساخت نیاز است حتما تغییر کاربری را دریافت کنید.

اصول هزینه تغییر کاربری زمین در شمال کشور به ویژه نوشهر با توجه به سخت گیری هایی که بنیاد مسکن شهرستان و استان می گیرد بالا می باشد یعنی انجام این عمل بسیار سخت است و پرونده هایی که به استان فرستاده میشود جهت تغییر کاربری اکثراً با جواب منفی همراه است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.